آموزش تجارت الکترونیک - کارگاه و بازاریابی و فروش در شرایط بحران
 
» تعداد مطالب :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

مشاوره ، طراحی و اجرای مدل تجارت الکترونیکی کسب کار شرکت ها توسط تاجر الکترونیک

کارگاه و بازاریابی و فروش در شرایط بحران
14 اردیبهشت 98 ساعت 08:55 | | حسین زینی وند | ( نظرات )
بحران اقتصادی در همه جای دنیا وجود دارد مانند نیمه شب است که دائما در حال عبور از افق های مختلف است . شدت و ضعف دارد اما تمامی ندارد . بحران اقتصادی دنیای امروز بیشتر سیاست زده می باشند تا ساخته مشکلات دیگر . در این مورد که شرایط بازار برای شرکت ها در حال حاضر وضعیت خوبی نیست هیچ شکی نیست ! اما شرکت موفق در این شرایط چه شرکت هایی هستند ؟ معمولا  بخش فروش  بازگانی جزء لاینفک هر شرکتی می باشد . 

بحران اقتصادی و فروش

بازاریابی در دنیای امروز به یک علم جدید تبدیل شده و دیگر بر اساس آزمون و خطا صورت نمی گیرد پس در نتیجه نیروهای بازاریابی ما باید افرادی متخصص در این زمینه باشند حالا اگر نگاهی به تعریف خود علم داشته باشیم می گوید علم  اقدام قاعده‌مند در جهت توسعه و سازماندهی هدفمند دانش است ، علومی که پایه و اساس آن بر مبنای علوم رفتاری ،جامعه شناسی و آمیخته با دستاوردها و یافته های تحلیلی ریاضی و آمار است ، زمانی که عمده بازاریاب های شرکت ها بر اساس رشته های غیر مرتبط و اموزش ندیده به کار گرفته می شوند یقینا شرایط و وضعیت بحرانی اقتصادی چیزی جز یاس و سرخوردگی برای شرگت و اینکه هر روز به مدیر بالا دستی خود بگویند بازار نیست جواب منطقی دیگری ندارند . اما متخصص های حرفه ای بازاریابی به این موضوع اشراف دارند که مقوله بازار یک تابع ریاضی است که همیشه این تابع تحت تاثیر دو متغییر عرضه و تقاضا است و اینکه همیشه بازار وجود دارد منتهی مراتب پیدا کردن این بازار است که وظیفه بازاریابان حرفه ای و آموزش دیده است و بازاریابی علمی عین کارافرینی است در پایان این بحث از افراد تیم بازاریابی خود سوال کنید چقدر به مباحث مدیریت بحران آگاهی دارند ،  تا چه میزان به روانشناسی اجتماعی ، دانش مالی و داده کاوی و مدیریت استراتژیک و تجارت الکترونیکی آگاهی و تسلط دارند و چقدر به مباحث کار افرینی و خلاقیت آشنایی دارند ؟ بله بخش بزرگی از مشکلات شرکت های ما ضعف در تیم بازاریابی شرکت که بدنه اصلی شرکت است می باشد .

بحران تحریم برای شرکت ها iecg.ir


 در تعریف جدید تیم های بازاریابی معمولا تیم های بازاریابی تیم های هوشمندی هستند که بر اساس ساختار یک  اتاق فکر علمی حرکت می کنند نه باری به هر جهت . از این رو است که عمده شرکت های ایرانی در این شرایط همواره نگاه به تغییر وضعیت بیرونی را دارند نه نگاه درونی یقینا در این مورد وسعت بازار ما به اندازه وسعت نیازها و عرضه و تقاضا انسان ها است به شرطی که بازاریابان ما بازاریاب علمی و مجهز به دانش روز باشند . در پایان این سه سوال را با خود مطرح کنید ، آیا منتظر آینده بمانیم تا شرایط برای ما تصمیم بگیرد ؟ آیا از ادامه فعالیت دست بکشم و اعتقاد بر این داشته باشیم پایان عمر شرکت حداقل پایان هزینه هاست و جلوی هزینه را هر جا بگیریم سود است و به فکر تغییر وعضیت فردی باشیم تا نگاه حاکمیت شرکتی ؟ آیا در هیمن شرایط با امید و تلاش اقدام به معماری مجدد سازمان فروش کنیم ؟ در این مورد می توانید در کارگاه 6 ساعته فروش در شرایط بحران تاجر الکترونیک مشارکت کنید 


حسین زینی وند 

مربی و مشاور کسب و کار 

مجری کارگاه های بازاریابی و فروش علمی 

تماس 09121870651




:: مرتبط با: برند و برند سازی ,
:: برچسب‌ها: بهترین دوره بازاریابی و فروش , دوره های بازاریاب یو فروش استاد حسین زینی وند , بازاریابی و فروش به روش تاجر الکترونیک , بازاریابی در شرایط بحرانی چگونه است ؟ , آموزش بازاریابی و فروش به روش حسین زینی وند , کارگاه بازاریابی و فروش در شرایط بحران , صادرات در شرایط تحریم به روش حسین زینی وند ,