راهکارهای افزایش کاربران وب سایت

راهکارهای افزایش کاربران وب سایت خوب این سوال بزرگترین دغدغه ذهنی صاحبان مشاغل و کسب و کارهایی است که چگونه می توانند کاربران وب سایت خود را افزایش داده و .مهمتر چگونه می توانند سطح تعامل این کاربران را در وب سایت بالا ببرند تا نهایت منجر به افزایش سطح تراکنش مالی در وب سایت گردد

 تتصمیمات این بخش به عنوان استراتژیک ترین تصمیمات کسب و کار آنلاین می باشد. ذکر این نکته بسیار مهم است که هر بخشی از وب سایت در کسب و کار ما یک نقش مهمی را ایفا می کند اما معنای این جمله به صورت شفاف چیست؟ خوب من در اینجا برای شما این موضوع را تشریح می کنم.

اولا باید به این موضوع توجه داشته باشیم قبل از طراحی و پیاده سازی ایده کسب و کار در وب سایت می بایست وب سایت ما بر اساس تجربه کاربری طراحی و اجرا شده باشد که در مورد تجربه کاربری یا همان UX می بایست متناسب با نوع فعالیت ما به صورت علمی باشد. به نظر من تجربه کاربری ساختار و شکل تخصصی از همان رفتار مصرف کننده می باشد ساختاری آمیخته از روانشناسی، بازاریابی، انسان شناسی، تکنولوژی و جامعه شناسی می باشد در این بخش تمام سعی ما در این است که بتوانیم کسب و کار خود را از این بستر توسعه دهیم.

ما در این بخش اگر نتوانیم این مورد مهم را لحاظ کنیم در گام اول موفق نبوده و هیچ ایجاد ارزش در بالا بردن و یا ایجاد سطح تعامل نتوانست

ایم برای وب سایت خود ایجاد کنیم طبیعتا وب سایت هم که بازدید کننده نداشته باشد یعنی ترافیک نداشته و وب سایتی که ترافیکی نداشته باشد یا دارای بازدید کننده و ترافیک ضعیف باشد کاربر و عضوی برای ایجاد سطح تعامل و معامله ندارد. در نتیجه هر بخش وب سایت ما از صفحه محصول گرفته تا ثبت نام و صفحه باشگاه مشتریان و حتی صفحات تماس با ما و عضویت می بایست بر اساس تجربه کاربری و تکنیک های رفتار مصرف کننده بعد از مطالعه و تحقیق عمیق طراحی و اجرا گردد.

به زبان ساده هر چه بیشتر در این بخش ما دقیق عمل کنیم در واقع توانسته ایم نیروهایی که باعث ایجاد بالا بردن ارزش در وب سایت ما و جذب بیشتر کاربران می شود را به سمت وب سایت هدایت و باعث افزایش قدرت وب سایت خود شویم. شک نکنید راز موفقیت وب سایت هایی مانند علی بابا یا آمازون در این موضوع می باشد.

ثانیا فرض کنید در گام اول ما موفق بودیم و کاربران خوبی توانستیم جذب کنیم در این بخش تبدیل کاربران به بازدید کنندگان ثابت می باشد. دوباره در این بخش نیز تاکید می کنم که موفقیت ما در این بخش با رعایت قوانین رابطه کاربری، داده کاوی و تحلیل اطلاعات رفتار کاربران از پایگاه داده و داده جمع اوری شده وب سایت می باشد در این بخش یقینا ما یک گام جلو تر از مرحله قبل می باشیم. این که کاربر چه انتظاری دارد و یا شکل و ساختار خرید او چگونه است از اطلاعات استخراجی خود می توانیم قسمت های دیگر پازل نیاز کاربر خود را پیدا کرده و با ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر با او وفاداری و علاقه مندی او را نسبت به وب سایت و خدمات خود را افزایش داده و با افزایش بیشتر سطح تعامل حوزه فروش کالا و خدمات خود را بسته به نیاز های متفاوت او افزایش دهیم.

در خصوص این دو مرحله پیشنهاد می کنم تحقیق و پرس جوی بیشتری کنید و مطالبی را که اشاره کردم را برای کسب اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا هر موضوع مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری به جوانب این موضوع پیدا کنید. در مراحل بعدی سعی دارم مطالب فنی و گام های موثری در این حوزه را بیشتر تشریح نمایم.