انقلاب بازاریابی با اینترنت اشیاء

انقلاب بازاریابی با اینترنت اشیاء بازاریابان همواره دنبال داده ها و اطلاعات هستند و از هر منبعی برای جمع آوری داده ها استفاده می کنند. اتصال بیشتر منجر به تعاملات بیشتر و تولید داده ها با دقت بیشتر خواهد شد. بنابراین بازاریابان با جریان های جدیدی از داده ها مواجه خواهند شد؛ عادات مصرف کنندگان را که هنوز کشف نشده اند با اینترنت اشیاء کشف خواهند کرد و بازاریابی را بهبود خواهند بخشید. تعداد اشیای متصل به شبکه در حال افزایش است که منجر به یک فضای جستجوی بسیار بزرگ خواهد شد. در حال حاضر مدل های تعاملی مبتنی بر تعامل انسان- اشیا هستند، اما در آینده ای نزدیک، تعامل بصورت شی- شی خواهد بود، به طوری که اشیاء به دنبال فراهم آوردن خدمات پیچیده برای منافع انسان ها هستند. این تغییرات و سرعت در تبادل داده و اطلاعات در عصر پسا اطلاعات یا فرا اطلاعات که عصر هوشمندی اشیاء نامیده می شود تغییرات بنیادی در شکل و ساختار بازاریابی و تعاملات بازار و همچنین تاثیری عمیق بر داده کاوی رقتار مصرف کننده و شناخت از نیازها و اولویت های مصرفی او را دارد. بازاریابان همواره دنبال داده ها و اطلاعات هستند و از هر منبعی برای جمع آوری داده ها استفاده می کنند. در حوزه رفتار مصرف کننده که عموما تلفیقی از علوم رفتار و روانشناسی اجتماعی و فرهنگ شناسی و جامعه شناسی و علوم و حوزه های مرتبط مانند بوم شناسی و حتی متاثر از علوم زیستی و بیولوژیک می باشد هدف و عایت شناخت رفتار مصرف کننده شناسایی و عادات و خلقیات و همچنین اینده پژوهی برای شناخت و عرضه کالا ها و خدمات متنوع دیگر متناسب با این شناخت ها می باشد اما در حوزه اینترنت اشیا و بازاریابی این لایه های مختلف تکنوژلوژی می باشد که می توان از درون آن لایه های متنوع و مختلف اطلاعات و خصوصیات فردی افراد و جامعه هدف مصرف کننده را استخراج نمود و نسبت به اینده بازاریابی محصولات خود برنامه ریزی کرد. در مطالب بعدی به صورت کارگاهی برای نوع و ساختار شرکت یا سازمان شما عنوان می گردد.